svētdiena, 2012. gada 18. novembris

Apelsīnu kēkss, kas pats kūst mutē

18. novembris ir īstā diena, kad pagatavot īpašu kūku. Saulains, pilns apelsīnu un svētku sajūtas - apelsīnu kēkss ir brīnišķīgs garšas pārdzīvojums. Ticiet!

Sastāvdaļas:
- 225 g mīksta sviesta
- 225 g pūdercukura
- 4 olas (atdalītas)
- 425 g miltu
- 3 tk cepamā pulvera
- šķipsna sāls
- 300 ml svaigas apelsīnu sulas
- 1 tk apelsīna miziņas

Sīrupam:
- 200 ml apelsīnu sulas
- 200 g pūdercukura

Pagatavošana:
1. Uzkarsē cepeškrāsni līdz 180 grādiem. Ietauko kēksa formu (var izmantot arī apaļo biskvīta formu).
2. Saputo sviestu ar pūdercukuru līdz gaišai masai. Pa vienai pievieno olu dzeltenumus, labi saputojot.
3. Atsevišķā traukā izsijā miltus, iemaisa sāli un cepamo pulveri. Miltu maisījumu kopā ar apelsīnu sulu pievieno olu masai. Tad iemaisa miziņas.
4. Saputo olu baltumus un iecilā masā.
5. Cep aptuveni 45-55 minūtes (atkarībā no krāsns).
6. Katliņā uzvāra apelsīnu sulu ar pūdercukuru, ļauj 5 minūtes burbuļot uz mazas uguns.
7. Kad kēkss gatavs, to izņem no formas un, nedaudz padzisušu, sadursta ar zobu bakstāmo kociņu, tad pārklāj ar pusi no sīrupa. Pēc 10 minūtēm pārlej ar atlikušo sīrupu. Tas veidos sulīgu, neaprakstāmi garšīgu virskārtu.

Daudz laimes, Latvija! Lai skaista svētku diena!


12 comments:

  1. Brīnišķīgi, man šodien balle, tieši tāda recepte, ko meklēju! Paldies.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Gribēju pateikt, ka izcepu un izdevās lieliski. Apelsīnu spiešana gan apnika ne pa jokam, bet rezultāts bija teicams. Un vēl - es nepavārīju sulu ar cukuru pilnas piecas minūtes. Varbūt sīrups būtu mazliet sabiezējis, bet man bija pārāk sekls katliņš un viss gāja pāri, tāpēc salēju visu pa virsu stipri slapju, sēdēja kēkss peļķē. Bet pa nakti viss sasūcās un bija ideāli. (Un, ņemot vērā Tavu piezīmi par duršanu līdz apakšai, nemaz nerāmējos ar zobu bakstāmajiem, bet uzreiz apbruņojos ar tievo adāmadatu.) :)
      Paldies par recepti! Šī būs uz palikšanu.

      Dzēst
    2. Man tiešām prieks, ka garšoja! Par adāmadatu es nekad nebūtu iedomājusies - lieliska ideja! Nākamreiz es arī neniekošos ar tiem kociņiem :)

      Dzēst
  2. Puse jau ''izkususi'' :)? Brīnišķīgi, paldies par recepti un priecīgus svētkus!

    AtbildētDzēst
  3. Noteikti pamēģināšu. :) Paldies!

    AtbildētDzēst
  4. Izklausās TIK garšīgi, ka man ar būs jācep.. :)

    AtbildētDzēst
  5. Šis ir nenormāli labs. Nepārspīlējot. Tiešām-nenormāli labs:)!

    AtbildētDzēst
  6. Lelde, paldies Tev par atsauksmi! Kad īsts "lietotājs" dod savu verdiktu, tam ir cits svars :)
    Runājot vēl par pašu kēksu - ēdot es secināju, ka nākamreiz ar to kociņu ir jābaksta, cik vien dziļi var, jo tad arī sīrups sasūcas pēc iespējas dziļāk kēksā ;)

    AtbildētDzēst
  7. A kas vainas bambusa garajiem iesmiņiem? Ar tiem nedrīkst durstīt?...
    nu es ieraudzīju savus apelsīnu, gribu kaut ko saldu un attiecīgi atcerējos par tavu recepti. Bet , jel, man nav pūdercukura. Un nav arī kā cukuru samalt... Ko nu?

    AtbildētDzēst
  8. Ļoti garšīga, meita nepārstāj vien ēst. ✳️✳️✳️✳️✳️.

    AtbildētDzēst
  9. Tiešām garšīgi izskatās :))))

    AtbildētDzēst