trešdiena, 2012. gada 4. aprīlis

Mamma = Sieviete. Pieteikums un 1. nedēļa

Sen es briedu šim ierakstam. Beidzot tam ir īstais laiks, vismaz manā dzīvē šis ir īstais brīdis. Tāpēc ar mini trīs dienu aizkavēšanos es pasludinu aprīli par akcijmēnesi. Lai dzīvo aprīlis, kurā galvenais uzdevums ir atgādināt sev, ka - MAMMA IR SIEVIETE!

Domāju, ka lielākā daļa no mums ikdienā, kas paiet, mēģinot pēc iespējas labāk sabalansēt visus mājas, darba, audzināšanas, gatavošanas un pieskatīšanas pienākumus, diez ko bieži nedomā par sevi kā par sievišķīgu būtni, kura izdaiļo pasauli ar savu klātbūtni. Drīzāk dzīvojam kategorijā "mamma" (šķiet, visbiežāk), "sieva" vai "dzīvesbiedrene" vai cita - kas nu kurā dzīves brīdī aktuālāk. Soļojot no vienas dienas uz nākamo reti ir brīži, kad apstāties, ieskatīties spogulī un ieraudzīt sevī kaut ko vairāk par to lomu, ko tajā brīdī nesam. Būt sievietei nenozīmē mūždien staigāt krāšņi izrotātai un sapucētai, tomēr arī samērīgas ārišķības ir patīkamas. Tādēļ es piedāvāju visām, kuras vēlas, pievienoties manai akcijai un visu aprīli dzīvot ar saukli "Mamma = Sieviete"!

Protams, akcija ir īslaicīga, tā notiek un pāriet, taču, ja veselu mēnesi esi īpaši rūpējusies par sevi, varbūt pēc akcijas beigām sanāk biežāk par to visu piedomāt arī ikdienā, tādējādi izkrāsojot savu ikdienu arvien uz priekšu. Tāds ir mans mērķis. Palēkties un palikt lidojumā.

Akcijas noteikumi:

1. Piedalīties var jebkura sieviete. Arī tad, ja neesi mamma, bet uzskati, ka ikdienā par maz laika velti savai labsajūtai un vēlies veselu mēnesi rūpēties par sevi vairāk kā ierasts - piedalies!

2. Katru aprīļa nedēļu būs cits "virsuzdevums". Tas nozīmē, ka katrā nedēļā jāpievērš pastiprināta uzmanība konkrētās nedēļas uzdevumam un tās pašas nedēļas svētdienas pēcpusdienā jāatskaitās pašai sev par to, kā ir gājis šajā nedēļā ar minētā uzdevuma izpildi un kā es jutos šonedēļ saistībā ar to, ko darīju. Ja ir vēlēšanās, mazu kopsavilkumu par pagājušo nedēļu var nopublicēt savā blogā (ja tāds ir) - iedvesmai sev un citām.

3. Ja tu piedalies un ja tev ir blogs, tad pievieno tajā šīs akcijas "logo" (melnbalto fotogrāfiju ar akcijas saukli), ko vari nokopēt tepat mana blogā labajā slejā.

---------------------------------------------

1. nedēļas uzmanības centrā: ROKAS
jeb
roku lutināšana 
(piemēram, uztaisīt [pašai?] manikīru un uzlakot nagus priecīgā krāsā)

Es jau pamēģināju :) Ar septiņus mēnešus vecu, kustīgu mazuli manikirēt nagus, jo īpaši tos uzlakot bija īsts izaicinājums. Labi, ka mājās vispār bija nagu laka. Es pat uzņēmu laiku, jo tiiiik sen nebiju neko tādu darījusi. Uzlakot nagus (pamatkārta, divas lakas kārtas un nostiprinošā laka) man aizņēma 15 minūtes, kuru laikā ik pa brīdim padevu pa grīdu ložņājošajam puikam dažādas ikdienā nepieejamas lietas - piemēram, savas rokassprādzes, vai arī atļāvu spēlēties ar riteņa riepām, lai tikmēr varu nodarboties ar savu "projektu". 

Vēl 25 minūtes pagāja, kamēr laka bija pieklājīgi apžuvusi. Varbūt jaunās paaudzes lakas žūst ātrāk, būs jāpainteresējas :) Tātad kopumā pēc 40 minūtēm es gandrīz pilnībā varēju lietot rokas kā ierasts - nēsāt mazo, vārīt pusdienas. Un rezultāts mani arī apmierina, pat neko nenokleksēju :)) Te pierādījums:


Šobrīd jūtos neierasti, jo nagi spīd. Un vēl es jūtos pacilāta. Man patīk! :)

Pievienosies?

36 komentāri:

  1. nu dikti jau gribētos - bet diemžēl zinu, cik grūti būs sevi piespiest tais minimikro brīvbrīžos vēl ar kaut ko nodarboties, pat ja tas ir ar SEVI :))) Kaut kā murgaini izteicos :D
    Bet ņemšu vērā šo Tavu uzsaucienu, a ja nu tomēr...

    AtbildētDzēst
  2. Plūmīt, šis ir viens fantastiski jauks un iedvesmojošs ieraksts! tiešām ceru, ka katra, kas izlasīs (pat, ja nepiedalīsies), aizdomāsies :)
    lai veicas!

    AtbildētDzēst
  3. Uh, cik superīga ideja!
    Es arī pēdējā laikā bieži aizdomājos, ka tik ļoti maz laika ikdienā jūtos kā sieviete... :( Es noteikti Tavā akcijā piedalīšos, nu vismaz mēģināšu :)
    Pirmās nedēļas uzdevums man gan ir ūber sarežģīts, jo nagus lakot nemāku :D Bet es pamēģināšu vēlreiz :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. To lakošanu jau vari arī izlaist, tā vietā var kādu foršu rožu vannu/masāžu vai īpašu krēmu savām rokām sarūpēt. Galvenais tās iepriecināt ar papildus uzmanību :)

      Dzēst
  4. Forša ideja!
    Jau vairākas dienas atlieku nagu lakošanu, slinkums sagaidīt kamēr nožūst...
    rīt noteikti nolakošu!:)
    Inga

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Es arī vienmēr tik atlieku, atlieku, līdz nospriedu, ka jādara tas publiski, lai nav vairs nekādu atrunu :)

      Dzēst
  5. Kapitala ideja!!!! Es piedalos:) Rītrītiņ vēl izlasīšu kārtīgāk noteikumus, un ievietošu akcijas bildi manā blogā...eju meklēt, ē, kā tos nu sauc - manikīra piederumus..:)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Vai ne? Aizmirstas pat nosaukums tādām agrāk tik pašsaprotamām lietām kā ienadžu knaiblītes utt. :PP

      Dzēst
  6. patiesībā nevienu dienu neesmu pavadījusi nelakotiem nagiem,kaut vēlu vakarā,bet vismaz 2 reizes nedēļā lakoju nagus.Mākslīgie/pieaudzētie man gan liekas bezgaumības augstākā pilotāža.Un man personīgi arī gari nagi nepatīk:)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Lūk, tā ir klase! Man gan tas nederētu, jo ilgstoši nevaru nēsāt lakotus nagus, bet es vienmēr apbrīnoju sievietes, kuras to dara.

      Dzēst
    2. Kāpēc mākslīgie nagi ir bezgaumības augstāka pilotāža?!?
      Es piemēram strādājot z/s savādāk nemaz nevaru, jo darot tos darbus, kas jādara, rokas izskatījās, kā jau "lauku sievietei".... ironizējot, protams!!
      Bet gēla nadziņi man jau ir "lablaiciņ", un arī parasta garuma, domāju, ka gana tālu no bezgaumības...
      Un man vairāk ir jāsaskaras ar to, ka man nepārtraukti kāds dzēlīgi izsaka piezīmes par to, ka es jau nekā nedarot, vai tad ar tādiem nagiem varot govi izslaukt?!?
      Nu, apmēram īsumā tā...personīgi mans gadījums...

      Dzēst
    3. Jā, man kādreiz arī bija mazi gēla nadziņi, kad darba dēļ pašas nagi bija sākuši streikot. Pašai šķita smuki - tādi īsi un mirdzoši un vienmēr kārtībā :) Katram der kas cits!
      P.S. Wow, Ines, ko tik tu nemāki! Visu cieņu!

      Dzēst
  7. mmmmm, cik jauka doma:) piedalos:)

    AtbildētDzēst
  8. Es ar piedalos! Nagu krāsošana mani iedvesmo:)
    Es tieši šķiet otrdien nokrāsoju nagus(un es to nedaru nekad)- spilgti zilzaļus.. un pēc stundas atcerējos, ka jānes malka:)) Nezināju kā lai pagali paņem.. bij tik žēl uzsist, noskrāpēt..
    Man gan interesētu, vai ir kāda vieta, kur uz nagiem kāds māk zimēt... nu tur... zemenes, mākoņus, mežu, ..:)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Es ar gara acīm redzu, kā Tu ar pašiem pirkstu galiņiem ņem tās pagales un smalki nes kā īsta dāmīte :))

      Par nagu apgleznošanu - ir jau dažādi meistari, es vienu meiteni atceros kā lielu mākslinieci, ja ir laiks, vari pamēģināt salonā Skaistuma aģentūra, manikīre Ieva. Sen gan pati neesmu pie viņas bijusi, tāpēc zvērēt par kvalitāti šobrīd nevaru, bet atmiņā man ir skaisti mākslas darbi uz nagiem.

      Dzēst
  9. Es te nesen bērna mudināta gāju pirkt nagu laku. Pirmkārt jau nezināju kurā veikalā man iekšā jāiet, otrkārt atklāju ka mūsdienu nagu lakas nu ļoooti ātri žūst pa pusminūti-minūti viss ir sauss un kārtībā! Tā kā vari droši investēt un pataupīt laiku!

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. O, tas ir labs jaunums. Jo manējām lakām ir kādi gadi pieci, brīnums, ka tās vēl ir darba kārtībā ;)

      Dzēst
  10. Tieši tas, kas man šobrīd nu ļoti vajadzīgs! :) Piedalos! Došos iepirkt nagu laku :)

    AtbildētDzēst
  11. Šo komentāru ir noņēmis autors.

    AtbildētDzēst
  12. Hehe... es vakar, nelasot šo ierakstu, laikam pirmoreiz pēdējā gada laikā nolakoju nagus, jo šovakar baļļuks! :)) Ta nu gribot vai negribot jau esmu iekšā akcijā!

    AtbildētDzēst
  13. Īīīīī, cik jūsu ir daudz! Un visas tik priecīgas, tik apņēmīgas - es šodien burtiski staroju, pateicoties jūsu komentāriem :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. P.S. Vēlreiz visus pārlasīju. Paldies ikkatrai, kas piedalās!!
      Es priecājos tik ļoti, ka iešu tagad izskriet krosu. Un pēc tam varbūt arī uz Drogām aiziešu, jo līdz nedēļas beigām vēl tālu un varu vēl paspēt nomainīt lakas toni uz citu :P

      Dzēst
  14. Jauks mudinājums! Un tā kā priekšā brīvdienas, lai arī aktīvas virtuvē, viesu uzņemšanā un mājas kopšanā, varētu arī es piedalīties un saviem nadziņiem atgādināt, kas ir nagu laka. :) Tikai...laikam no lielākās meitas tādu 'extru' kā nagu laku nāksies aizņemties, un cerams, ka ne zaļu, melnu vai citādāku eksotiku. :D

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Iespējams, ka ar zaļu vai melnu laku Tu iemantosi stilīgākās mammas statusu :DD

      Dzēst
  15. Super! es arī iekšā!
    Nolakošu ar' , lai arī ar prastāko perlamutru :)
    pie aktīvas ņemšanās ar šujamadatām būs piemērotākais variants.

    Projektiņš riktīglabs, uzmundrinošs - visnotaļ nepieciešams pēc ziemas miega... :D

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Ziemas miegs - tik tiešām, tā laikam ir, ka tas ir beidzies!

      Dzēst
  16. es jau projektā ir iekšā, ja tā var teikt. ja ikdienā man rokām nagi ir ar caurspīdīgo klāti, tad kāju nagus nevaru iedomāties vairs nekrāsotus. iesāku, kad raibā armijas forma un zābaki bija katru dienu jānēsā. kāda tur sievišķība. biju kādu laiku vienībā dienējusi, kur piesējās par jeb kuru spilgtāku izpausmi. nedrīkstēja būt lakoti nagi, mati vienā tonī un tik tradicionālās krāsās. (nedod dievs kāds atļāvās sarkaniem atnākt). meikaps, rotas - uz visu liels tabu. tad iesāku krāsot kāju nagus. tos neviens neredz pie formas, bet man domās drusku stiprināja, jo esmu takš visam pāri arī sieviete, ne tikai karavīrs. :D kad esi zaļu muti, jau otro diennakti mežā, un ekstra ir tīrs ūdens, tad zogas domas, priekš kam man vispār tas viss ir vajadzīgs, un jāpārcieš. un tad nāk talkā mani krāsotie nagi. tik atliek padomāt, tik nedaudz pakavēties domās pie saviem nadziņiem, un atkal jauda un spēks to visu izturēt :D
    un tas ieradums man ir palicis. reizi nedēļā veltu sev, tikai sev un saviem kāju nadziņiem laiku. :D
    Bet tagad ir pēdējais laiks arī padomāt par roku nadziņiem, tā kārtīgi un pa smuko :D

    AtbildētDzēst
  17. Brīnišķīga ideja! Es gan pagaidām nevaru iesaistīties, jo neesmu mamma, bet domāju, ka katrai no mums vajadzīgs stimuls, lai sāktu par sevi domāt kā par sievieti :) Pavasarī it īpaši šī sajūta justies kā sievietei sāk nākt ārā pa visiem "galiem", vismaz man :D

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Jūlij, lai arī primāri akcija domāta mammām, lai pārmaiņu pēc paskatītos uz sevi arī caur sievišķības prizmu, tomēr laipni lūgtas pievienoties arī tās, kuras nav mammas, bet kādu iemeslu dēļ grib pievērst sev vairāk uzmanības!

      Dzēst
  18. Pēc ilgām pārdomām, nolēmu piedalīties.. :) domāju ilgi, jo ir tā, ka ar nagu lakām es tā kā vairāk esmu uz Jūs.. bet visādi citādi koptas rokas ir labi un mamma=sieviete.. :)

    AtbildētDzēst
  19. paldies paldies par ierosmi, es jau ar kaa izlasiijos, taa uzreiz skreeju lakot nagus (labi, ka lasiiju ierakstu vakaraa, kad mazaa chuch :) )

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Zane, es jau uzdūros Tavā blogā ierakstam par nadziņiem un nopriecājos :)

      Dzēst
  20. ha, ha, es gandrīz neapzināti pievienojos, jo tieši aprīļa sākumā nopirku jaunu nagulaku...bet neuzkrāsoju. Tagad vairs nevar vilcināties!
    bet paldies par tik iedvesmojošu akciju! Iešu lasīt, kas šajā nedēļā bija paredzēts :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Šķiet, ka Tev zemapziņa teica priekšā, ka aprīlis ir pucēšanās laiks :)

      Dzēst