pirmdiena, 2012. gada 19. novembris

EŠS: Sākam šūt pa īstam!

Pirmdiena ir klāt, metamies pie šujmašīnām un sākam šūt! :) Ceru, ka ar piegrieztnēm un citām detaļām, kas nepieciešamas darba sākšanai, pagājušajā nedēļā esat veiksmīgi tikuši galā un līdzīgi man jau vairs nevarējāt sagaidīt šodienu, kad projekts "Es Šuju Sev" pa īstam iet vaļā.
Es nolēmu, ka šūšu sev blūzi un kleitu. Esmu izdomājusi, ka man vajag trīs jaunas kleitas - vienu solīdu, vienu retro un vienu kokteiļkleitu! Bet nu... laiks nav no gumijas, tāpēc būs labi, ja šīs nedēļas laikā tikšu pie vismaz vienas. Blūzei izmantošu to pašu piegrieztni, pēc kuras šuvu jau savu iepriekš pieminēto blūzi. Bet ar kleitas modeļa izvēli gan man negāja viegli, visādi domāju, nekas līdz galam neuzrunāja, līdz pēkšņi atcerējos, ka man taču ir vēl viena Burda, ko neesmu izšķirstījusi. Pēc ilgas meklēšanas atradu un noelsos - kā gan es par to varēju aizmirst? Tā taču ir Burda, kurā vēlējos sev uzšūt gandrīz katru no Coco Chanel stila modeļiem!
Tā nu tagad manā šujamdarbu sarakstā pirmā ir blūze un otrā kleita:


Lai arī blūzes sarežģītības pakāpe novērtēta vien ar diviem punktiem (=nepieciešama nedaudz šūšanas pieredze un/vai laiks), tai - kā jau blūzei - ir daudz sīku detaļu, kuru sagatavošana un apstrāde aizņem daudz laika. Un pacietības.

Tāpēc sestdienas un svētdienas vakarus, kad man bija retā izdevība būt mājās vienai, es pavadīju mērot, piegriežot, gludinot, piešujot un atšujot mazās detaļas - piedurkņu galus utt. Šorīt kā piecēlos (joprojām viena mājās), tā uzreiz pie šujmašīnas un sāku visu šūt kopā. 

Plecus, sānus, piedurknes, apakšmalu - atspraust, sašūt, nogludināt, sašūt, nogludināt... Strādāju raiti un nedaudz steidzīgi, jo zināju, ka pēc pāris stundām mana ģimene būs mājās un šūšana būs jāatliek malā. Šuvu, šuvu, līdz pacēlu savu šujamdarbu uz augšu un... vai! Secināju, ka esmu sašuvusi visu blūzi!

Ups!
Protams, vēl jāpiemeklē un jāpiešuj pogas, jāizveido pogcaurumi un jāatšuj diegi piedurkņu galos. Bet tas ir sīkums.

Pati sevi pārsteidzu un samulsināju. Pirmā diena un blūze jau gatava? Ko nu? Bet tad es uzmērīju savu gandrīz gatavo izstrādājumu un sapratu, ka nav iemesla satraukties par plāna pārsniegšanu - jo blūze daļēji būs jāpārstrādā. Būtu bijis labi to uzmērīt jau agrāk, pirms šuvu klāt manšetes - tad es jau laikus būtu secinājusi, ka man taču vajadzēja pagarināt oriģinālo piedurkņu piegrieztni, jo manas rokas ir garākas par standarta 38. izmēru... Tāpat es būtu jau laicīgi secinājusi, ka mana inovācija - kakla izgriezumā piešūtā lenta, kas paredzēta sasiešanai bantē - man neder, jo esmu no cilvēkiem, kam ļoti nepatīk, ka kaut kas aptver kaklu, augstas krāgas un bantes mani it kā žņaudz. Tā nu man tagad jādomā, ko iesākt ar nedaudz paīsajām piedurknēm, kā arī jāārda nost tā šleife, kuras sagatavošanā ieguldīju vismaz stundu, un jāšuj klāt maza, apaļa apkaklīte. Mūžu dzīvo, mūžu mācies!

Kā jums veicas ar šujamdarbiem?
Ja ir, ielieciet komentāros linku uz saviem blogierakstiem par jūsu šūšanas piedzīvojumiem!

15 comments:

  1. Esmu arī sākusi jau darboties , par to arī drīzumā atskaitīšos. Bet Tev nu gan raiti gāja ar šūšanu. Ceru, ka veiksmīgi tiksi galā ar nelielajiem sarežģījumiem. Un runājot par to kleitiņu, man tāda jau stāv sašūta skapī.Man viņa
    ļoooti patīk.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Izskatās, ka tas kleitas modelis ir ļoti populārs :) Interesanti, kā izskatās Tava kleita!

      Dzēst
  2. Blūzei fantastisks audums, tik ļoti uzrunā tās krāsas un raksts! Vismīļākā toņa koši zaļais. Hip-hip-uraa par vientulības stundām, kuras var atvēlēt šūšanai, un vēl tik ražīgi.
    Tā melnbaltā kleita man ir iepinota Pinterestā, bet es joprojām nesaprotu, no kura Burdas nr tas modelis ir, bet tik ļoti gribas sev tādu uzšūt. Vari padalīties, kurā Burdas nr atrodama piegrieztne?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Pagājušā gada Burda nr. 10/2011. Man ir žurnāls vācu valodā, bet krievu izdevumā parasti ir tie paši modeļi.

      Dzēst
  3. Ahoi!
    Vareni esi pastrādājusi! Blūzei tiešām varen skaists audums. Man vienmēr kautkā grūti izvēlēties audumus, vīrs viemēr izbrāķē, ka pārāk tuši esot ;)

    Pačukstēšu - mana kleita arī ir gatava! Es pati par sevi brīnos, jo izvēlētais modelis nav no tiem vienkāršākajiem :) Tagad tik grutākais proiekšā - sabildēt un atrādīt :) (man tā piņķerēšanās ap fotoaparātu un bilžu ieladēšanu kaitina).

    Arī man sanāca viens misēklis :) Kautkā sevi pārvērtēju un uzšuvu tādu kleitu, ko veikalā ņemtu izmēru mazāku :) Man arī sanāca mūžu dzīvo, mūžu mācies :)

    Nu ko, man aķis lūpā, ķeršos klāt nākamai kleitai :)
    Paldies Tev par iedvesmu!

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Lūk, ko nozīmē iedvesma! Apsveicu ar gatavo kleitu! Gaidīšu foto liecības :)

      Dzēst
  4. Sveikas!


    Tikko nosūtīju uz plumiite@gmail.com dažus kadrus, kur atrādu savu darbu! :)))

    man sanāca kā vienmēr, ka nekas nesanāca tā kā iecerēts... vēl šorīt es pamodos ar NULLI ieguldījuma šajā projektā! :D labi, es biju izvilkusi burdas, izšķirstījusi krustu šķērsu (arīdzan nekas tā līdz galam neuzrunāja) un viss.. noliku atpakaļ kaudzītē... :)

    šodien man noveicās, jo bērni kopā ar tēti uz laukiem aizvizinājās, tā kā man nekas cits neatlika kā ķerties klāt!

    atradu pavisam vienkāršu modeli (gribēju pat vienu jaciņu šūt tomēr, bet diemžēl audums bija par īsu, tāpēc apstājos pie sarafāna), ķēros klāt pie piegrieztnes.. zīmēju, griezu, zīmēju, kniedēju, griezu... sadrāklēju.. secināju, ka 38 izmērs izskatās kā maiss šim modelim.. ieņēmu sānu vīles par kādu pusotru cm...

    kopā tas viss man aizņēma diezgan daudz laika.. kādas 4 stundas!!! :))) vai nu es lēna vai nu sen neesmu šuvusi un tāpēc neatceros, cik laikietilpīgs šis pasākums! :D

    Kristīne

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Otrais variants! Visa tā padarīšana prasa daudz laika, tikai tās radīšanas grūtības līdz nākamajai reizei aizmirstas, un ir iedvesma atkal ķerties šūšanai kāt!

      Dzēst
  5. sanāk, ka esmu par vienu dienu iekavējusi grafiku, jo šūt vēl neesmu sākusi... rīt ceru tam pieķerties.

    Neesmu arī vēl skatījusies, vai orģināli vispār odere paredzēta, bet manam audumam itkā prasās gan... tas nozīmē, ka arī tā vēl jāgādā!! :)

    -----

    vispār cilājot audumu kastes secināju, ka man šajā projektā vislielākais izaicinājums būs PABEIGT!!!! :D starp audumiem atradu (dažādas (ne)pabeigtības pakāpes) bikses, 2 svārkus, 1 bērnu svārkus, 2 blūzes, 2 bērnu bikses........ ehh, uzreiz piezagās doma, ka pastāv iespēja arī šoreiz..... ;) :)))

    AtbildētDzēst
  6. Mana detalizētākā atskaite būs rīt, kad visticamāk arī būs jau gatava tunika. Par iesākto jau esmu atskaitījusies te http://beninos.blogspot.com/2012/11/ess-pirmie-soli.html
    Ar noārdīto kakla banti vari pagarināt piedurknes, lai ir ar platu malu. :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Es padomāšu par kakla lentes otro dzīvi.. Varbūt tiešām..

      Dzēst
  7. Prieks par Tavu progresu! Būs ļoti skaista blūzīte!
    Es arī paspēju iekļauties pirmajā termiņā - kleita piegriezta, un jau pāris vīlītes sašūtas, tikai blogošanai šonedēļ galīgi nav laika...

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Bez Tevis mana blūze nebūtu tik skaista! Miedzu ar aci ;))

      Prieks, ka Tavi šūšanas darbi arī iet uz priekšu! Blogošana jau var pagaidīt, jo, ja jāsadala laiks, tad saprotams, ka šūšanai tagad tiek pirmā vieta!

      Dzēst
  8. Jā, saņemties blūzei - Malacis. Man kaut kā liekas,ka blūze tas ir pārāk sarežģīti, to varbūt kādu citu reizi (jo īpaši biedē tā piedurkņu apstrāde, bet gan jau izaugšu arī līdz tam).

    Atskaitos, lai arī termiņos neiekļaujas, bet centīšos saraut, darbā arī kā par spīti projekti jānodod un viss plānotais vairs nenotiek kā plānots..

    Un te nu mana iekavētā atskaite: http://surikatapiedzivojumi.blogspot.com/2012/11/es-suju-sev-pirma-atskaite.html

    AtbildētDzēst