otrdiena, 2010. gada 23. novembris

Tarte Tatin versija

Tā, tā, tā. Nedaudz noskrējušies lielākie darbi, un man ir piecas minūtes, lai atvilktu elpu. Es pat negribu stāstīt par savām brīvdienām, jo man tādu nebija - man bija jāstrādā. Katru dienu. DD, ziniet, sākās (dd ir process, kurā tiek pamatīgi izpētīta potenciāli pērkama kompānija) un visas brīvās dienas pagāja, urbjoties datora ekrānā 8 stundas dienā un pētot dokumentus. Mans vienīgais prieks bija gājiens agrā 18. novembra rītā. Tas mani tiešām iedvesmo katru gadu.

Svētki beigušies, darbs nebeidzas nekad :) Bet tas ir labi, ka ir darbs. Vienīgi pietrūkst laika atpūsties un atslēgties. Tādēļ ir forši, ja nedēļas vidū, kad tu vairs nesaproti ne rīta, ne vakara, ciemos nāk draugi. Kā jau pēdējā laikā ierasts, ēdienu viesu uzņemšanai es gatavoju vēlos vakaros, tādēļ arī fotogrāfijas ir tumšas, pārgaismotas, ne pārāk skaistas un vispār.. :) Mjā, lai dabūtu smukas bildes dienas vidū dabiskajā apgaismojumā, ēst būtu jāgatavo un tas jābildē tikai sestdienās :) Bet pietiks pļāpāt, laiks cept!

Ņemam bezgala praktisko, draugu dāvāto Emile Henry keramikas formu, kas tieši paredzēta Tarte Tatin -  franču ābolu pīrāgs, kuru cep otrādi un pirms cepšanas ābolus karamelizē cukurā un sviestā - cepšanai. Var ņemt arī jebkuru pannu, kuru var likt cepeškrāsnī. Man tādas nav, bet ir speciālā forma, kas visu padara easy-peasy. 

170 gramus cukura izkaisa cepamajā traukā un kausē, kamēr cukurs karamelizējas.

Kad tas sāk kust, ar koka karoti visu laiku maisa, lai cukurs nepiedeg.

Kad viss cukurs praktiski izkusis, klāt pieliek 60 gramus sviesta, nogriež uguni un sparīgi maisa. ĻOTI UZMANĪGI, jo karamele sprakšķ un ar to var stipri apdedzināties.

Pēc tam liek virsū sagrieztus ābolus un smuki izkārto. Ja ābolus mizosiet, tie izšķīdīs un veidos vairāk tādu kā ābolu masu, ja nemizosiet, tie saglabās formu. Gaumes jautājums.

Visbeidzot uzklāj pa virsu izrullētu mīklu un cep sakarsētā cepeškrāsnī aptuveni 25 minūtes 180 grādos līdz zeltaini brūna. Šoreiz izmantoju pašas gatavotu pate brisee, bet agrāk esmu cepusi ar pirktu kārtaino mīklu un abējādi ir garšīgi (mīklu vajag aptuveni 300-500 gramus).


Gatavo rausi izņem no krāsns un atstāj traukā atpūsties 10 minūtes. Pēc tam liek virsū šķīvi (vai nu parasto, vai to, kas nāk līdzi keramikas formai) un apmet otrādi. Voila!


4 komentāri: