svētdiena, 2010. gada 5. decembris

Pēdējā brīža svētku cepumi

Ja arī jums, tāpat kā man, adventes svētdienā nav vēl sagādāts nekas īpašs, ar ko cienāt sevi un/vai citus pie kafijas, tad šeku-reku mans šīvakara atklājums. Savādi ir tas, ka atradu šo recepti kādas 40 minūtes pēc tam, kad biju samalusi mandeles, gatavojoties nākošās nedēļas paredzētajam cepumu vakaram, un nolikusi tās atpakaļ plauktiņā. Tad es izvilku nekad nelietotas, sen sakopētas Ziemassvētku cepumu receptes, un sāku tās šķirstīt. No aptuveni 30 receptēm man derēja četras, jo tieši tik receptēs nav izmantota ola. Bet pietiek tērēt laiku ievadam, jums taču vēl jāpaspēj tos šovakar uzcept! ;)

Ieslēdz krāsni uz 180 grādiem, izklāj plāti ar cepampapīru un ņem bļodu. Bļodā liek:

225 g maltu mandeļu (es tās maļu blenderī)
1,5 ēk kakao
1,5 ēk eļļas (es teiktu, ka var visas 2 ēk)
5 ēk ūdens

Visu samaisa. Uz darba virsmas izber sauju cukura (!), uz tā liek virsū daļu masas un rullē to puscentimetru biezu. Izspiež aplīšus (cakainas formas neiesaku, jo mīkla ir ļoti drupana) un liek tos uz pannas. Kad veiksmīgi izdevies visu mīklu pārvēst aptuveni 30 aplīšos (man gan nācās izmantot arī miltus, lai ieziestu rulli, jo mīkla lipa klāt), plāti liek krāsnī un cep 10-12 minūtes. Ļoti uzmanieties, lai nepiedeg, jo degušu riekstu/mandeļu garša nav patīkama.

Kamēr cepas, tikmēr ūdens peldē izkausē šokolādi. 

Tiklīdz cepumi gatavi, tos uzmanīgi pārvieto ar visu cepamo papīru uz vēsas virsmas un tur apstrādā cepumus ar šokolādi.

Ļauj atdzist (vai izliek laukā uz palodzes uz trīs minūtēm :)). Liek skaistā šķīvī un cienā visus. Garšīgi ēd. Priecīgus svētkus!

Svarīgi neaizmirst pieskatīt mazās mutītes un rociņas, lai tās pēc mielošanās nepieķeras svētku blūzēm :)

3 komentāri:

  1. tas nu gan izklausās garšīgi un ātri!

    AtbildētDzēst
  2. Izklausās tiešām garšīgi. Vai gadienā negaršo līdzīgi marcipānam?

    AtbildētDzēst
  3. Nē, garša ir riekstaina, man atgādina grauzdētus riekstus, bet tādā labā nozīmē. Protams, ja cepumi nav piedeguši (kā man gadījās ar malējiem) :) Tādēļ labāk cept aptuveni 9 minūtes, ne visas 12.

    AtbildētDzēst