piektdiena, 2010. gada 9. jūlijs

Ievārījums un tā blakusprodukti

Labu rītu šajā vasaras karstākās nedēļas sākumā! (tas nekas, ka piektdiena, karstums tikai sākšoties)

Vasara - ogu laiks. Ogas=ievārījumi. Pagājušajā gadā es atklāju daudzas labas netradicionālu ievārījumu receptes, ar kurām vasaras laikā padalīšos arī ar jums (intrigai - piemēram, safrāna, čilli bumbieru ievārījums. Vai ābolu ingvera ievārījums). Bet ievārījumu gatavošanas sezonas sākumā es sāku ar klasiskām vērtībām - svaigo zemeņu ievārījums, pasaules-labākais-vislielāko-laimi-sniedzošais. Jūs jau zināt, kā to gatavo, vai ne? :) - samīca svaigas, notīrītas zemenes (ja tās pirms tam jāmazgā, tad pirms mīcīšanas k ā r t ī g i jānožāvē) un ber klāt cukuru. Mana vecmāmiņa liek 1 : 2 (zemenes : cukurs), bet es esmu sev atklājusi ievārījuma cukuru un to lieku 1 : 0.5 (zemenes : cukurs). Šogad mīcīju zemenes ar kailām rokām, tas bija daudz uzlādējošāk kā ar stampu, iesaku! Cukuru iemaisa un atstāj uz diennakti izkust (telpa nedrīkst būt karsta, citādi uzrūgs). Pēc tam pilda izkarsētās burkās. Es burkas beigās vēl vienmēr apgāžu uz vāka, lai izspiež lieko gaisu, bet tas laikam īpaši neattiecas uz svaigajām zemenēm, jo tās ir aukstas, nevis karstas kā vārītie ievārījumi.

Ja ievārījums paliek pāri, jo vairs nav sanākusi pilna burciņa, var to sasaldēt. Es ielēju saldējuma trauciņos un ieliku saldētavā, sanāca tāds supersalds sorbets :)

Šorīt brokastīs notiesāju vienu gabaliņu un secināju, ka ievārījuma masa tomēr neder sorbetam. Par ideālo sorbetu pastāstīšu jums nākošnedēļ.

Par svaigajiem ievārījumiem tā kā būtu skaidrs. Bet ko darīt ar sarūgušu vecās sezonas ievārījumu? Mest laukā? Atdot vistām? Nekādā gadījumā! Ir laiks kārtējam kēksam!


1. Sajauc 1 glāzi ievārījuma ar 1 glāzi cukura un 1 tk sodas (sodu iejauc cukurā) un liek uz 1 stundu ledusskapī.
2. Sajauc 2 olas as 2 glāzēm miltu un 1 glāzi skābā krējuma.
3. Abas masas jauc kopā, lej formā un cep 180 grādos 40 minūtes.

Es šoreiz visu darīju pēc izjūtas, neko nemērīju (izņemot olu skaitu ;P) un sanāca tik un tā labi. Un vispār, man šķiet, ka miltus vajag nedaudz mazāk, jo tad būs sulīgāks.
Jā, un nebrīnieties, pēc izņemšanas no krāsns kēksa vidus joprojām būs ļoti mitrs un mīksts, jo sastāvā taču ir ievārījums. Vislabāk atstāt kēksu pa nakti atpūsties un ēst nākošajā dienā. Tiešām. Citādi saķepināsiet vēderu :)
 

Un tad nākošajā rītā sagrieziet savu lolojumu biezos gabaliņos, slepus nolieciet biroja virtuvē uz galda un ieprieciniet kolēģus ar labu rīta sākumu! Lai garšo!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru