piektdiena, 2011. gada 25. novembris

Adventes gardumi (1. no 4)

Bija manā dzīvē tāds trauksmains periods, kad es studēju un dzīvoju Berlīnē. Lai arī vācu kultūra man nebija sveša pirms tam, tieši Berlīnē es to iepazinu daudz dziļāk. Tas ir ļoti īpašs laiks manā dzīvē, un jo īpaši tas man nāk atmiņā ap Ziemassvētku laiku, jo jau kuro gadu es savās mājās Latvijā daru to pašu, ko daudzi vācieši Vācijā. Es gatavoju Plätzchen. Lai arī Plätzchen sākotnēji radās kā piedeva pie kafijas un tējas augstdzimušām dāmām 18. gadsimta Eiropā, tomēr modernajā vācu sabiedrībā tos pamatā gatavo Adventes laikā. Ģimene sanāk kopā un pavada laiku, kopīgi cepot dažādus konditorejas izstrādājumus. Plätzchen principā ir jebkādi cepumi, bet Vācijā populārāko vidū ir Bethmaennchen, Vanillekipferl, Zimtsterne. Taču Plätzchen kategorijā ietilpst arī citi saldumi, ko var pagatavot mājās svētkiem. Pastāstīšu jums par saviem iecienītajiem Adventes gardumiem. Un, ja kāds iepatiksies, varat paspēt sestdienā sapirkt sastāvdaļas, lai svētdienā mājās kopīgi tos pagatavotu.

Pirmajā Adventes svētdienā mielosimies ar Kraukšķīgo valriekstu kārdinājumu.

Sastāvdaļas
- baltās šokolādes čipši
- tumšās šokolādes čipši
- valriekstu pusītes
- mazo kēksiņu papīra formiņas
(visas šīs sastāvdaļas es pērku Gemosā Mūkusalas ielā)

Pagatavošana
1. Ieslēdz cepeškrāsni uz 180 grādiem.
2. Uz cepamās plāts izkārto papīra formiņas un katras formiņas dibenā ieliek vienu tumšās šokolādes čipsi.
3. Virs katra šokolādes gabaliņa virsū liek vienu valrieksta pusīti.
4. Katru valriekstu "apsedz" ar diviem baltās šokolādes čipšiem.


5. Liek krāsnī un cep pāris minūtes, kamēr virsējā šokolāde kļuvusi viegli brūna. Vēlams visu laiku uzmanīt krāsni, jo dažas sekundes var šķirt jūsu gardo, kraukšķīgo svētku gardumu no rūgta un neēdama deserta, jo pārcepusies šokolāde un rieksti garšo...teiksim tā - slikti. :)

Vēl kāda piezīme - ja mēģināsiet uzreiz nogaršot savu veikumu, pastāv apdedzināšanās risks, jo apakšējā šokolāde būs vēl mīksta un verdoša. Labāk nogaidīt, kamēr atdziest. Bet tad gan - pagatavojiet tasi melnas tējas un ļaujieties baudai, ko rada šis mazais, kraukšķīgais gardums.

Brīdinājums! Šis saldums padara atkarīgu! :)

5 komentāri:

  1. Man ik gadu ir topā grauzdētās mandeles, bet
    šitos noteikti izmēģināšu! Mmmm... :)

    AtbildētDzēst
  2. Paldies par recepti!Izskatās patiess gardi!!!
    Ak,sapņoju reiz aī nokļūt Vācijā tieši ap Ziemassvētku laiku,jo sķiet,ka tad tur virmo patiess īpašas sajūtas gaisā!

    AtbildētDzēst
  3. Jā, Inese, jo īpaši mazo pilsētu Ziemassvētku tirdziņi - mmmm!

    AtbildētDzēst