trešdiena, 2011. gada 20. aprīlis

Gatavojoties Lieldienām - mocarellas sainīši svētku brokastīm

Uh, garš nosaukums sanāca, bet lai tas jūs nebiedē :) Jau pēc pāris dienām pirmie jaunā gada lielie svētki - Lieldienas. Lai kā arī katrs svinētu Lieldienas - kristīgā garā vai pēc pagānu tradīcijām - svētku ēdienreize ir, domājams, katrā mājā. Mūsu ģimenē ierasti ir visiem satikties Lieldienu rītā pie maniem vecākiem un nesteidzīgi baudīt dažādas garšīgas lietas, ko paši esam iepriekš sarūpējuši. Šogad es cienastā ņemšu līdzi mocarellas sainīšus, kuru recepti (ja to tā vispār var saukt) es izgudroju pagājušajā nedēļā. Ceru, ka arī jūs izmēģināsiet šo vienkārši pagatavojamo ēdienu, kas brokastīm piešķir īpašu garšu.

Nepieciešams:
- kārtainā mīkla (es pērku svaigu Rimi konditorejā, bet lielveikalos tā ir pieejama arī saldēta)
- pāris iepakojumu mocarellas siera
- pāris tomāti
- baziliks vai pētersīļi (svaigi vai kaltēti)
- sāls

Sagatavošanās:
1. Mīklu izrullē plānā kārtā un sagriež nelielos kvadrātos (aptuveni 9x9 cm).
2. Mocarellu sagriež ripiņās un tad katru ripiņu vēl 2-3 gabaliņos.
3. To pašu izdara ar tomātiem, kuriem pēc tam uzkaisa sāli.
4. Sapluina garšaugus (es izmantoju pašu kaltēto baziliku un pētersīļus no pagājušās vasaras)

Kad tas viss izdarīts, jūsu "starta komplektiņš" izskatīsies aptuveni šādi:

Tad seko sainīšu veidošana - ņem vienu mīklas plāksnīti, tās vidū liek tomātu, tad garšaugu, tad mocarellu. Pretējos mīklas kvadrāta stūrīšus aizspiež ciet un kārto uz plāts. Apmēram tā:

Cep iepriekš uzkarsētā krāsnī 175 grādos 15-20 minūtes (atkarībā no krāsns un tās karstuma pakāpes). Gatavus ņem laukā, kārto uz šķīvja un siltus liek galdā. Labu apetīti!

5 komentāri:

  1. Vai, vai, kur gardi tas viss izskataas:)

    AtbildētDzēst
  2. Zini, kas ir pats trakākais? Ka vienā reizē visu iegādāto mīklu neizcep (nū, parasti), tā stāv ledusskapī un turpmākās pāris dienas katru rītu vai vakaru mājās notiek izēšanās :))) Jo šie sainīši ir tiiiik vienkārši pagatavojami!

    AtbildētDzēst
  3. Nu kāpēc es atkal atvēru tavu lapu, kad sēžu pie plikas kafijas krūzes un burkšķoša vēdera:):) Man gan ir raibi gājis ar to saldēto kārtaino mīklu - ir bijis tā, ka nevaru to tā smuki pa kārtai nolobīt, bet tur jau laikam mana vaina...

    AtbildētDzēst
  4. Īstenībā man nav nekādas pieredzes ar saldēto mīklu, jo vairāk patīk strādāt ar svaigu :)
    Bet kafijas brīžiem iesaku turēt plauktiņā pa kādam mazam gardumam, kaut vai saldajām datelēm vai grauzdētām mandelēm :)

    AtbildētDzēst
  5. Ak, cik sātīgi un gardi izskatās!

    AtbildētDzēst